Cenaclul literar «Noduri si Semne» NODURI ŞI SEMNE Cenaclul literar «Noduri si Semne»
Cenaclul literar «Noduri şi Semne» - «O, de ar fi o moarte fara ca eu sa mor!» - [Mihail Eminescu]
NOUTĂŢI POEZIE PROZĂ ESEU TEATRU UMOR DIVERSE BIBLIOTECĂ
HOME
CREAŢII LITERARE
Autori-Texte-Opinii
Adaugă un text
Modifică/Şterge text
Modifică/Şterge opinie
ÎNREGISTRĂRI
Înscrie-te!
Modifică înscrierea
Şterge înscrierea
Schimbă parola
NOUTĂŢI
Ultimul text plasat
Ultimul autor înscris
Lista textelor
Lista comentariilor
OPINIA TA
Spune-ţi părerea!
NOU! NOU! NOU!
Termeni & Condiţii
Link-uri utile
Vrei un site personal?
CyberPoems
Poeme cibernetice
Soft nominalizat la Concursul Naţional de e-content, mai-2005
[Free download]
SITE-URI PRIETENE
»  Portal de divertisment
»  Anticariat online
»  Poeme cibernetice
»  Meditaţii, meditatori
»  AnteCV - Testare online
»  Management sexual
»  Testare/evaluare offline
»  Pro LOTO 6/49, 5/40
  Vizitatori:  20220465  
  Useri online:   8  
Cenaclul «Spune ceva»

Revista literara BOEMA

Filme si aplicatii multimedia educationale

DONATI
PENTRU CULTURĂ


Anunţuri: Antologie literară colectivă  
Autor: Rune ( RUNE ) - [ POEZIE ]
Titlu: nebunia lui urme
femeia om marcu zimbeste. eu stiu doar ca e
o masca. a unei alte masti. pilulele ei tot
albe sunt. nimic nu se poate schimba. poate
ca doar asa trebuie sa fie. si nu in alt
spatiu. de la pilulele ei cred ca pot visa
si fara sa inchid ochii. pentru ca si atunci
cind inchid ochii pot sa vad. sau sa adulmec
imaginile. sa le pipai si sa le atribui eu
atribute. imagini ce mai apoi nasc ginduri.
cum poate fi asa? trebuie ca e un mecanism
complex. un fel de editor care E si nu e
inhibitoriu. ce-l face sa manevreze aceste
cantitati? sau categorii. sau ce pot fi
gindurile mele fapta. gindul-fapta. de la
pilule.

poate e vis. sau poate e vis-trezie. sau
prestient. cuvintul iubire il citesc in
pagina 129. carte din coltul indepartat al
mesei. masa e mare. nu, hotarit lucru,
femeia cu inel nu e ordonata. dar am promis.
nu mai aranjez cartile ei. in pagina 129. e
undeva in josul paginii. acolo e tiparit
cuvintul iubire. nu pot spune nimic din ce
am citit, pentru ca nimic nu m-a facut sa ma
opresc. sau sa am o nu stiu ce fel de
relationare. dar cuvintul asta m-a facut sa
opresc mecanica cititului. notez aici pe
hirtie si acest cuvint, cu dorinta de a nu
uita ca trebuie, ca trebuie, ca trebuie sa
revin asupra lui

acum e doar pilula femeii om marcu. stiu ca
sunt intr-un loc dar e ca si cum as avea mii
de ochi. care vad mii de spatii. o parte din
ochii mei au stiut cum sa imi indrume corpul
pe aceste holuri. o alta suma a ochilor mei
au recunoscut etajul si usa pe care eu intru
pentru a fi aici. cuvintul aici insa imi
spune ca e nevoie de alti ochi. dar am mii.
asta am hotarit. pentru ca aici ochii vor
calauzi mina. degetul. degetul apasa
butonul. degetele.

ea spune. ea mi-a dat adresa de meil. ea
spune meiladres. nu. mail. mina scrie
colturos, nu cinta muzica spusei. meil.
mail. de unde stiu asta? ea spune uite aici
va trebui sa pui un meiladres. tu ai? nu ai.
iti notez aici. sa nu pierzi hirtia. eu nu
pierd hirtia. ea nu pierde hirtia lui anexa
2.

tot degetele asculta semnele spuselor ei.
dar si fara ochi degetele mele stiu lectia.
folosesc des tasta cu numele tab. ea e mai
mare. nu cea mai mare. degetul poate simti
forma. nu insa si functia. desi am mii de
ochi, degetul are memoria lui. poate rosti
in mintea sa asa: unu, doi, trei, patru. de
jos in sus, patru inseamna tab. fiecare
tasta are un nume. iata: ctrl. iata: shift.
iata: caps lock. iata: tab. tab e aidoma
patru. identific si inteleg ca sunt 2 doua
II notiuni. patru inseamna tab. reversibil.
tastele au nume. si suprafata. simt intr-un
fel ca tastele sunt goale pe dinauntru. se
numeste extrudare. sau turnare in matrita.
nu stiu de unde stiu. dar stiu. si mai stiu
ca e un sistem pneumatic. pot desena o
intreaga schema a sistemelor pneumatice. mai
e o cuva din care se injecteaza materia
topita. polimerizeaza. e plastic. sunt
catene tipice. o intreaga fizica se
razboieste cu notiuni chimice. simt ca
razboiul asta se da nu numai in masinaria
care face taste, razboiul asta il simt si in
mine. unde fizica uraste chimia, si unde
chimia reduce la absurd fizica. pilula e
chimie. femeia om marcu zimbeste. pilula
daca o inghit imi arata clar cum ca o minima
si infima chimie imi naruie posibilitatile
de a demonstra si cea mai imatura si putin
sofisticata aplicatie fizica. sa stau drept.
folosindu-ma de legi ale echilibrului. nu.
chimia lor uraste fizica mea. planul din
plan devine convex. si concav. ma tine, ma
alunga. ca in fiinta. fiinta prin sine. daca
pe ea nu o cunosc, nu am cum sa inteleg pe
deplin definitia unei substante concrete.
nisi cognoscatur quid est ens per se non
potest plene sciri definitio specialis
substantiae. scriu o alta muzica. dar gindul
e la fel. numai ca suna intr-un straniu fel.
o alta muzica a caderii rostirilor. nisi
cognoscatur. acum dintre ochii mei, multi se
revolta. aduc alte imagini, miroase a
caramida si fum. ochii mei cei multi vad
mirosul asta si construiesc un alt eu.
culoarele din albe devin cenusii. parca si
cerul e al unei alte lumi. dar daca lumea e
tot aia? si numai timpul si-a schimbat fata.
nu. iar. lasa mina sa deschida noi usi. sunt
noi pagini in care, daca vreau, ma pot citi
pe mine. eu rostind alta muzica, in alt
timp, in alt spatiu. ca o naluca, cu un
singur colt al unui singur ochi speriat vad
pilpiirea, unduirea unei flacari mici, mici.
luminare. da, acum imi explic mirosul. fum.
seu. seu. alte timpuri. cuvintul e
scriptorium. si mai e. possunt angeli per
suas naturales vires deum aliqualliter.
possunt angeli possunt angeli possunt angeli
possunt angeli

stiu ca privirea celorlalti ochi ma va putea
scoate si din cumpana asta. acum hotarasc sa
le dau lor crezare. ochiul care a vazut acel
scriptorium il notez. tot aici, pe hirtie.
cu gindul de a-l lasa slobod. cindva. doar
de curiozitate. pentru ca aflu ca-mi place
sa-l privesc curios fiind la ce el vede. imi
vine in minte un numar. 129. stiu ca mi-am
spus ceva. sa nu uit ceva. dar cind? ce era
cu acest numar. trebuie sa privesc hirtia.
pe ea am inteles ca notez harta edificiilor
din care fug.



mi-am promis ca voi urmari hirtia. hirtia
numelui meu. anexa 2

hirtia nume lazar a fost vazuta ultima data
acum 17 ore si 27 de minute. stiu asta.
mintea mea a socotit involuntar timpul. face
ce nu ii cer. de ce stiu ca ar trebui sa ma
supere asta? dar tototdata stiu ca daca ea
nu ar inregistra amanuntul asta sau altele
felurite, m-as putea rataci. da, stiu. am
mii de ochi. ma pot baza pe ei. dar daca ei
schimba iar timpul? acum pot spune ca hirtia
nume lazar a fost vazuta ultima data acum 17
ore si 28 de minute. numai gindul ca pot
afla si secundele ma sperie. vocea mea imi
spune ca nu e greu. totul e sa fac diagrame.
sa reimpart timpul in diviziuni cu care sa
pot usor negocia. sa nu folosesc 60 de
secunde pentru a gasi unitati liniare. daca
folosesc doar suprafetele ce pot cuantifica
alaturari numerice prime, pot genera forme
usor de memorat. iata. folosesc planul, doua
axe imi sunt suficiente. o forma valida
poate fi patratul. daca latura e 60, aria e
3600. sublimare. da. pot si asa, daca
suprafata asta o definesc ca produs. 60 de
secunde. ziua mea maruntita in minute. 1440.
in secunde 86400. in 86400 de secunde am de
24 de ori suprafete de 3600. imi trebuie un
truc.ceva care sa ma anunte cum si cind se
epuizeaza patrat dupa patrat. un analizator
cromatic. asta inseamna ca trebuie sa aduc
noi atribute. culoarea. daca am doua
elemente de identificare oare e suficient sa
imi curg timpul? am forma si culoare. dar e
nevoie si de o arbitrare consecventa si
impartiala. daca generez un indice fiecarei
iluzii de patrat, atunci se naste un sir.
culoarea poate sa-l faca divergent? nu. imi
trebuie un semn. semnul e dat de o
disciplinare a unei axe. dar cine spune ca
sageata trebuie sa fie in acea directie si
numai in acea directie? crescator,
descrescator. dar daca traiesc inseamna ca
descresc? sau ca umplu? ca adun sau ca scad?
cuvintul acum e paradox. de ce stiu ca asta
e ceva care se invata? cite paradoxuri
cunosc. pe toate. ale lor. dar ar vrea sa le
stie si pe ale mele? asta pentru ca acum
incerc sa rup, sa mesteresc, sa misc ceva
epuizabil, ceva curgator. acum ma gindesc ca
e chiar absurd. deja acea axa poarta numele
de axa timpului. asa imi zice mintea mea.
dar ma pot razvrati. acea axa poate purta
mii de nume. cunosc asta. pot denumi citeva
sute de tipuri de functii, purtatoare de un
numar exponential de alte proprii si
irepetabile exprimari grafice. unde doar un
singur semn poate influenta o curba. ca o
viata. unde un singur semn poate schimba un
destin. nu. trebuie sa ma opresc. desi stiu
ca timpul meu il simt in patrate. desi tot
mintea mea imi arata cumplita nedreptate ce
i-a fost facuta cercului si ma obliga sa
accept ca timpul meu poate purta orice
forma, dar absolut orice forma atunci cind
ii e furat volumul



si atunci de ce mi-ar pasa de cit timp eu nu
am mai vazut hirtia numelui lazar

si daca chiar traiesc sau doar ma prefac de
ce ar pasa altora daca mie nu-mi pasa

Nr Comentarii Comentatori
[ Comentează! ] [ Texte ] [ Autori ] [ HOME ]
Cenaclul Literar Online
«Noduri şi Semne»
Revista Boem@
EXPOZIŢIE DE CARTE
Sanda PANAIT, Fara ingeri, Ed. Antares, Galati, 2009
ANTOLOGIE LITERARĂ
Arhiva de ANTOLOGII
FESTIVALUL ASPRA 2014
Biblioteca CENACLULUI
Cărţi publicate de membri
ACTIVITATE LITERARĂ
Arhivă IMAGINI
ATELIER LITERAR
Dicţionar de tehnici
Figuri de stil
Starea poeziei
Literatura fantastică
Curente literare
Reguli de ortografie
Ghid de exprimare
Contact
Istoria cenaclului
Membrii cenaclului
PUBLICÃ ŞI TU!
ONOMANTIA
MĂREŢIA OMULUI
MenStrict
Cel mai util cadou pentru iubita ta!
[ Free download]
Revista literara BOEMA
Editura InfoRapArt

OPINII
Opiniile sau punctele de vedere întâlnite aici aparţin celor care le-au exprimat.
POEZIE      PROZĂ      ESEU      TEATRU      UMOR      DIVERSE      BIBLIOTECĂ
Contact: webmaster@inforapart.ro              Copyright © 2002 - ANA & DAN