Cenaclul literar «Noduri si Semne» NODURI ŞI SEMNE Cenaclul literar «Noduri si Semne»
Cenaclul literar «Noduri şi Semne» - «Experienta este singura in stare sa ne ofere informatie reala despre viata!» - [Mircea Eliade]
NOUTĂŢI POEZIE PROZĂ ESEU TEATRU UMOR DIVERSE BIBLIOTECĂ
HOME
CREAŢII LITERARE
Autori-Texte-Opinii
Adaugă un text
Modifică/Şterge text
Modifică/Şterge opinie
ÎNREGISTRĂRI
Înscrie-te!
Modifică înscrierea
Şterge înscrierea
Schimbă parola
NOUTĂŢI
Ultimul text plasat
Ultimul autor înscris
Lista textelor
Lista comentariilor
OPINIA TA
Spune-ţi părerea!
NOU! NOU! NOU!
Termeni & Condiţii
Link-uri utile
Vrei un site personal?
CyberPoems
Poeme cibernetice
Soft nominalizat la Concursul Naţional de e-content, mai-2005
[Free download]
SITE-URI PRIETENE
»  Portal de divertisment
»  Anticariat online
»  Poeme cibernetice
»  Meditaţii, meditatori
»  AnteCV - Testare online
»  Management sexual
»  Testare/evaluare offline
»  Pro LOTO 6/49, 5/40
  Vizitatori:  14047654  
  Useri online:   18  
Cenaclul «Spune ceva»

Revista literara BOEMA

Filme si aplicatii multimedia educationale

DONATI
PENTRU CULTURĂ


Anunţuri: Antologie literară colectivă  
 
[ POEZIE ] Fluerasu Petre

      Lee Child, mister şi pasiune n stilul R
 
      Considerat unul dintre cei mai mari
      scriitori britanici actuali, Lee Child a
      devenit faimos pentru crile sale
      poliiste, care urmresc de fiecare dat
      aventurile fostului ofier american Jack
      Reacher. n Nimic nu e uşor, Child mbin
      aciunea frenetic cu suspansul specific
      anchetelor, reuşind s l in pe cititor
      alert de la prima pn la ultima pagin.
      Descoperi o dat cu personajele secrete
      şocante, iar anumite scene impresioneaz
      prin cruzimea dus pn la extrem.
       Cartea este brutal, iar Reacher
      ilustreaz perfect eroul american, dur,
      brbatul care nu renun niciodat la
      idealurile sale. Cu o minte brici, aidoma
      unui ceas elveian, bazndu-se pe fora
      pumnului şi pe ncrederea insuflat
      celorlali, Reacher şi dovedeşte nc o
      dat puterea, reuşind s rezolve problemele
      şi s i salveze pe cei din jurul su de o
      soart mai rea dect moartea. Autorul şi
      şocheaz cititorii prin imaginile create,
      reuşind s sugereze tria de spirit a
      personajelor. Tonul folosit este ns
      natural, sporind şi mai mult starea de
      derut a cititorilor. Ai nevoie de o doz
      mare de cinism pentru a suporta imaginile
      adesea de o cruzime inimaginabil: - Au
      scos afar vreo duzin dintre noi. Probabil
      c aveam toi aceeaşi zi de naştere. Ne-au
      dus ntr-o curte. Primul lucru pe care l-am
      vzut a fost o gleat mare cu smoal,
      aşezat deasupra unui arztor. Fierbea.
      Dup aia, am vzut c lng gleat era un
      bloc mare de piatr, negru de snge uscat.
      Un gardian a luat o macet şi a nceput s
      urle la tipul care era primul la rnd.
      Prizonierul de lng mine, care vorbea
      puin engleza, mi-a tradus. Gardianul
      spunea c ai de ales. Existau trei
      posibiliti. De ziua noastr, aveam s ne
      pierdem cte un picior. Prima alegere,
      stngul sau dreptul. A doua alegere,
      pantaloni lungi sau pantaloni scuri. Adic
      ne tia piciorul deasupra genunchiului sau
      dedesubt. A treia, folosim gleata sau nu.
      Smoala fierbinte nchide arterele şi
      cauterizeaz rana. Dac nu foloseai
      gleata, sngerai pn la moarte. Aveam de
      ales.
      Nimeni nu vorbi.
      Hobart continu:
      - Am ales stngul, pantalonii lungi şi
      gleata.
      Aciunea se deruleaz rapid, cititorul este
      confruntat dintr-o dat cu personaje
      misterioase, pe care ajunge s le cunoasc
      treptat. Child nu dezvluie aproape nimic,
      rezumndu-se la detalii fizice. Dialogurile
      lacunare nu ajut la identificarea
      psihologic a personajelor, cititorii fiind
      nevoii s fac adevrate exerciii de
      comunicare non-verbal. Gesturile,
      posturile, atitudinile, toate simbolizeaz
      ceva, toate nseamn ceva pentru Reacher,
      iar cititorii sunt aruncai ntr-o lume n
      care ceasurile din cap sun ntotdeauna la
      fix.
      Nimic nu e uşor aminteşte adesea de
      poveştile clasice de la Hollywood,
      derulndu-se dup reeta care a fascinat
      generaii. Cu toate c foloseşte cteva
      clişee specifice genului action, Lee Child
      scrie original şi reuşeşte s ofere
      tensiune, s te fac s te temi pentru
      viaa pesonajelor. Deşi intueşti c totul
      se va termina pn la urm bine, trieşti
      fiecare scen pe muchie de cuit, oscilnd
      ntre speran şi ndoial. Considerat un
      maestru al genului, Child demonstreaz nc
      o dat c o carte de aciune scris bine
      este o adevrat oper de art.
      Aciunea romanului se deruleaz n New
      York, iar personajele sunt desprinse din
      tipologiile celui mai activ oraş din lume.
      ntr-o lume a terorii, a minciunilor, a
      banilor ascunşi n saci de plastic, Jack
      Reacher trebuie s se descurce, s rezolve
      misterul plecnd nc şi nc o dat de la
      zero, reinvetndu-se. Personajul principal
      dovedeşte pe parcursul crii trie de
      caracter, fiind gata ntotdeauna s renune
      la propria persoan pentru ceilali.
      Finalul, n care el pleac nvluit n
      cea, este exemplar pentru capacitatea lui
      de a tri ntotdeauna pe cont propriu. Nici
      mcar iubirea nu l poate ine n loc pe
      Reacher.
      Impetuos, stilul lui Lee Child trezeşte n
      cititori instinctul aventurii. Vrei s i
      urmezi eroii, vrei s ai parte şi tu de
      aventurile acestora, vrei s te bucuri de
      posiblitile nelimitate pe care i le
      ofer libertatea absolut. Jack Reacher
      ştie c nu se poate baza dect pe el
      nsuşi, iar asta i confer putere,
      trstur care domin interaciunea sa cu
      celelalte personaje. Singur, n noaptea
      adnc, Reacher este prototipul omului spre
      care tnjim cu toii. Invincibil: Reacher
      şi recuper arma la unsprezece şi treizeci
      şi patru şi porni napoi lund-o pe drum,
      pentru c astfel avea s ajung mai repede,
      n vreo şaptezeci şi cinci de minute. Era
      obosit, dar mulumit. Scosese din funciune
      trei degete care puteau apsa pe trgaci,
      reducnd forele inamice la cincizeci şi
      şapte la sut din capacitatea iniial.
      Continu s mearg. Singur n ntuneric.
      Invincibil.
       Dup ce strbtuse aleea care ducea
      la Grange Farm şi vzuse casa, ntunecat
      şi tcut, senzaia de bine i dispru.
      Spuse parola de cinci-şase ori. La nceput,
      cu voce sczut, apoi mai tare.
       Canaries, canaries, canaries.
       Nu primi niciun rspuns.
       Stilul lui Lee Child este
      vitalizant, axat pe aciune. Frazele scurte
      dinamizeaz cartea, iar dialogurile
      realiste o apropie de cititor. Eşti acolo,
      lng personaje, le vezi cum acioneaz şi
      cum sufer, simi prin intermediul lor.
      Axndu-se pe catharsis, cartea l las pe
      cititor s se simt puternic, i ofer o
      viziune integral prin intermediul unui
      narator omniscient care defineşte cadrul
      poveşti. Plecnd de la un incident aparent
      banal, o vizit la cafeneaua din col,
      Reacher se vede aruncat ntr-un carusel
      nnebunitor care i pune n pericol n
      nenumrate rnduri viaa.
       Lee Child preia n crile sale un
      stil de via nefamiliar, cel american, şi
      ncearc s l transpun n totalitatea sa
      ideatic. Iat de ce vom regsi n
      personajele sale acele caliti mitice ale
      primilor colonişti, acea dorin de a
      nfrunta viaa şi de a te bucura exploziv
      de fiecare dintre micile ei plceri.
      Impresionant prin fora scriiturii, Lee
      Child duce mai departe visul american,
      insuflndu-i lui Reacher calitile care au
      ajutat America s cucereasc lumea.
      Refuzndu-şi preiozitatea specific
      britanic, Child construieşte aciunea
      brutal, natural, folosindu-se mai mult de
      instinct şi mai puin de tehnici narative
      avansate. Crile sale dure, aidoma unei
      buturi tari, aduc aminte de mari autori
      americani ca Thomas Harris (Tcerea
      mieilor, Hannibal, Dragonul roşu), David
      Morrell (seria Rambo) sau Jeffrey Deaver
      (Colecionarul de oase). Rmnnd mereu
      fidel stilului propriu, Child o ia de la
      capt, iar aventurile lui Reacher sunt
      gustate de milioane de cititori din
      ntreaga lume: Lane se rsuci ctre
      Addison şi-i ordon:
      - Du-te s vezi ce dracu face Perez. Ar fi
      trebuit s se ntoarc de acum.
      - Reacher e afar, spuse Jackson. De-aia nu
      s-a ntors Perez.
      Lane zmbi.
      - Şi ce ar trebui s fac? S ies şi s
      cercetez? Nici pomeneal. Pentru c exact
      acum Reacher trece pe lng biserica din
      Bishops Pargeter.
       Reacher era ghemuit lng uşa
      buctriei, alegnd unul dintre lucrurile
      pe care le avusese Perez la el. Un MP5K, cu
      un ncrctor cu treizeci de gloane. O
      lantern, acum spart. Dou cuite de
      buctrie, unul zimat, altul cu lama
      dreapt. Reacher bg un cuit n pantof.
      Ridic arma semiautomat şi o atrn pe
      umrul stng. Apoi se ntoarse ctre
      hambare. Reacher, singur n ntuneric.
      Lund-o de la capt.
       O carte puternic, Nimic nu e
      uşor este o incursiune aproape fatal ntr-
      o lume dominat de violen. Degete rupte,
      arme descrcate n capul adversarilor,
      aventuri, erotism, brbai fr mini şi
      picioare, milioane de dolari, toate fac
      parte din universul zilnic al lui Jack
      Reacher. Pşii alturi de eroul care a
      fascinat America ntr-o lume paralel, unde
      vinul este mai dulce iar sngele nu
      pteaz. Lee Child ne invit s o lum nc
      o dat de la capt. Tot ceea ce ne trebuie
      avem deja n noi nşine. Iar gloanele se
      gsesc pretutindeni...
      
      Bibliografie
      
      Lee Child Nimic nu e uşor Readers
      Digest 2007
      
 
                        Data înregistrãrii textului: 07.05.2008
                        Numãr accesãri / comentarii: 717 / 0
 
Texte recente
Nr Autor Domeniu Data text Titlu text A/C
1 Mariami DIVERSE 22.09.2017 Fluturele şi maşina timpului 6/1
2 Daniel BG POEZIE 21.09.2017 Adesea când ridic condeiul 9/0
3 ladyinblack POEZIE 21.09.2017 Un trup firav ,cuvântul 8/0
4 elbi POEZIE 21.09.2017 Ca dintr-un vis 5/0
5 anvlpopescu POEZIE 20.09.2017 Mã doare 16/1
6 Mariami POEZIE 20.09.2017 Cuvânt înainte 9/0
7 IRINA ISMAIL POEZIE 19.09.2017 Dans 10/0
8 IRINA ISMAIL POEZIE 19.09.2017 Iubirii 10/0
9 Daniel BG POEZIE 19.09.2017 Şi plouã şi tunã 21/0
10 bis POEZIE 19.09.2017 Doar iubire şi cuvânt 15/0
11 cotangenta POEZIE 19.09.2017 poezia are nişte craci trãznet 17/0
12 cotangenta POEZIE 18.09.2017 nu ştiu de ce separaţi morţii de vii 19/0
13 Mariami POEZIE 18.09.2017 Originea lumii 12/0
14 cotangenta POEZIE 17.09.2017 din nebunie nu se mai scot esenţele 13/0
15 cotangenta POEZIE 17.09.2017 realitatea e cel mai bun vis 16/0
16 Mariami POEZIE 17.09.2017 Caietul cu însemnãri 4 10/0
17 Mariami DIVERSE 16.09.2017 Nimicul încãlţat 15/0
18 elbi POEZIE 16.09.2017 Doar amurgul 34/0
19 bis POEZIE 15.09.2017 Ce ar fi facut cãutãtorii de aur 16/0
20 bis POEZIE 14.09.2017 cuvintele se-nchinã-n cãlimarã 22/0
[ HOME ]
Comentarii recente
Nr Autor text Titlu text Comentator Text comentariu
1 Mariami Fluturele şi maşina timpului Mariami acelaşi - dacã -...
2 anvlpopescu Mã doare elbi Bun venit pe Noduri!...
3 elbi Rugând cerul ruddy Mda, am sluji cu toţi p&a...
4 elbi Poem de duminica ruddy Vers eliberator! Aşa l-am...
5 ruddy Sã mã iubeşti! ruddy Hei, mulţumesc dragilor!...
6 IRINA ISMAIL RUTINA Mariami Dacã nu aş lua &ic...
7 IRINA ISMAIL Anotimp risipit Mariami Nu s-a risipit nimic, simţ...
8 Mariami Curgere Mariami Urarea ta a venit tocmai c&ac...
9 ruddy Sã mã iubeşti! elbi Frumos!...
10 Mariami Curgere elbi Bine ai venit pe NODURI!!...
11 cotangenta cine sã-mi mai înţeleagã dansul elbi Frumoasa-i muzica din inima ta...
12 ruddy Sã mã iubeşti! romulus Versuri frumoase care transmit...
13 cotangenta punctul de intersecţie cu fericirea cotangenta Tot asa cred si eu, Mariami! ...
14 cotangenta cine sã-mi mai înţeleagã dansul cotangenta Va multumesc din suflet!...
15 elbi Poem de duminica romulus Mi-au plãcut aceste ver...
16 cotangenta cine sã-mi mai înţeleagã dansul romulus O altfel de poezie,metafore in...
17 cotangenta cine sã-mi mai înţeleagã dansul Mariami Metafore - apropiate, dep&atil...
18 cotangenta punctul de intersecţie cu fericirea Mariami Fericirea existã î...
19 Daniel BG NOI Mariami Poezia prezintã o reali...
20 cotangenta o lume din ce în ce mai rotundã Mariami Lumea nu-şi foloseşt...
[ HOME ]
[ Click aici pentru a vedea un autor / text la întâmplare! ]
Cenaclul Literar Online
«Noduri şi Semne»
Editura InfoRapArt
EXPOZIŢIE DE CARTE
Denisa Lepadatu, Soapte de catifea, Ed.InfoRapArt, Galati, 2012
ANTOLOGIE LITERARĂ
Arhiva de ANTOLOGII
FESTIVALUL ASPRA 2014
Biblioteca CENACLULUI
Cărţi publicate de membri
ACTIVITATE LITERARĂ
Arhivă IMAGINI
ATELIER LITERAR
Dicţionar de tehnici
Figuri de stil
Starea poeziei
Literatura fantastică
Curente literare
Reguli de ortografie
Ghid de exprimare
Contact
Istoria cenaclului
Membrii cenaclului
PUBLICÃ ŞI TU!
ONOMANTIA
MĂREŢIA OMULUI
MenStrict
Cel mai util cadou pentru iubita ta!
[ Free download]
Revista literara BOEMA
Editura InfoRapArt

OPINII
Opiniile sau punctele de vedere întâlnite aici aparţin celor care le-au exprimat.
POEZIE      PROZĂ      ESEU      TEATRU      UMOR      DIVERSE      BIBLIOTECĂ
Contact: webmaster@inforapart.ro              Copyright © 2002 - ANA & DAN