Cenaclul literar «Noduri si Semne» NODURI ŞI SEMNE Cenaclul literar «Noduri si Semne»
Cenaclul literar «Noduri şi Semne» - «Mi-ar fi rusine de civilizatia in care traiesc daca n-as incerca sa caut alte inteligente in Univers.» - [Carl Sagan]
NOUTĂŢI POEZIE PROZĂ ESEU TEATRU UMOR DIVERSE BIBLIOTECĂ
HOME
CREAŢII LITERARE
Autori-Texte-Opinii
Adaugă un text
Modifică/Şterge text
Modifică/Şterge opinie
ÎNREGISTRĂRI
Înscrie-te!
Modifică înscrierea
Şterge înscrierea
Schimbă parola
NOUTĂŢI
Ultimul text plasat
Ultimul autor înscris
Lista textelor
Lista comentariilor
OPINIA TA
Spune-ţi părerea!
NOU! NOU! NOU!
Termeni & Condiţii
Link-uri utile
Vrei un site personal?
CyberPoems
Poeme cibernetice
Soft nominalizat la Concursul Naţional de e-content, mai-2005
[Free download]
SITE-URI PRIETENE
»  Portal de divertisment
»  Anticariat online
»  Poeme cibernetice
»  Meditaţii, meditatori
»  AnteCV - Testare online
»  Management sexual
»  Testare/evaluare offline
»  Pro LOTO 6/49, 5/40
  Vizitatori:  14988631  
  Useri online:   6  
Cenaclul «Spune ceva»

Revista literara BOEMA

Filme si aplicatii multimedia educationale

DONATI
PENTRU CULTURĂ


Anunţuri: Antologie literară colectivă  
 
[ ESEU ] sabin alexandru

omul nou comunist
 

OMUL NOU COMUNIST VERSUS MARTIR ÎN TEMNIŢE



I. Omul nou comunist

Regimul comunist, instalat în urma celui de-al doilea rãzboi mondial, a pretins ca a împlinit imaginarul viziunii lui Marx asupra unei societãţi care trebuia reinventatã, istoriei sale îi era necesarã o reinventare a modului sãu de concepere, o ideologizare a luptei de clasã. Restructurarea comunistã asupra vechilor idei şi trãiri, va amplifica starea de teroare a regimului socialist cãtre cei care se împotriveau formãrii unei noi societãţi, condusã ca oricare alt regim, prin legi, Ţca orice stiinţã veritabilã" . Statul comunist trebuia sã creascã îndeosebi industrial, regimul dorea întâietate în faţa capitalismului, prin creşterea producţiei. Clasa muncitoare era stâlpul colosal al noii societãţi, care putea realiza un mare triumf al industrializãrii, refuzând cu obstinaţie ideea de Ţsocietate de consum", aplicând o economie dirijatã, bazatã în totalitate pe colectivizare, însa toate acestea nu puteau funcţiona la nesfârşit, aceasta alimentându-se din imaginarul lui Marx.
Pentru ca maşinãria comunistã de producţie sã funcţioneze la potenţial maxim, toatã lumea era obligatã sã munceascã, folosindu-se şi forţa de muncã neplãtitã, utilizatã larg, în special, în rândul deţinuţilor politici. Proprietatea privatã aproape nu exista, astfel cã societatea comunistã, prinsã în pasul forte al colectivizãrii şi naţionalizãrii, funcţiona fãrã combustibil. Aventura acestui regim nu putea funcţiona ritmic, în creştere, iar fatalitatea prãbuşirii era iminentã. Visul garantat al prosperitãţii al liderilor comunişti se oglindea dezamãgitor în ochii populaţiei, modestã din punct de vedere al educaţiei, sãracã şi lipsitã de libertatea de a alege, de a visa altceva. Pentru a menţine aceastã realitate imaginarã, parte ruptã din mitologia trecutului, societãţii comuniste îi era necesar un om nou, care sã-şi însuşeascã farã refuz, noua sa stare de sclav al unei ideologii predispusã decãderii încã de la apariţia sa în cadrul conducerii politice a statului.
Noul om comunist trebuia subjugat ideilor socialiste, resemnându-se cu starea sa de fiu vrednic al patriei comuniste. Lumea socialistã trebuia depopulatã de burghezi, principiul egalitãţii sociale fiind primordial continuitãţii acestei societãţi. Individualismul era necesar sã fie înlocuit în cadrul sociologiei comuniste, anularea acestei condiţii fiind obligatorie pentru desãvârşirea mentalitãţii colective, care trebuia sã aducã succes noii societãţi, omul vechi fiind doar o epavã a capitalismului.
Ideea de proprietate privatã era practic anulatã, deoarece acum ea aparţinea tuturor, pe principiul egalitarismului social. Însã , acest paradox al Ţunui individ fãrã individualism", devenea injecţie anestezicã cu efect dureros asupra omului. În direcţia comunistã, cuvântul care definea omul nou era Ţmunca", astfel munca era, cum accentueazã Boia, Ţcuvântul magic al mitologiei comuniste" . Comunistul va deveni omul care va preţui munca, facând parte din din natura sa, iar personalitatea sa se va învârti în jurul plãcerii de a munci, odihna sa va fi munca în folosul tuturor, solidaritatea umanã fiind îmbinatã cu trãirea veselã de a Ţsãrbãtori prin muncã". Marea preocupare a viziunii comuniste nu s-a realizat în cadrul dezvoltãrii tehnologiei, mai mult s-a ocupat de schimbarea mentalului uman, reuşind sã-l aducã pe om într-o stare de dependenţã psihologicã faţã de noul regim. Cu toate ca Boia accentueaza dependenţa fata de regim, au existat persoane care s-au opus ideologiei, comunismul neputând acapara în totalitate intelectualitatea unui popor.
Mitologia comunistã era pro-ştiinţã, însã munca intelectualã era redusã la propaganda ideologica, astfel cã munca brutã era vârful societãţii. Comunismul, ca ştiinţã proletarã, s-a legat de forţa muncitorului, de coordonatele muncii sale, specificã secolului XIX. Aşa cum afirmã Ţmuncitorul autodidact" Polzunov, sau la fel, contemporanul sãu Lomonosov, întâietate avea Ţ semnificaţia pedagogicã a muncii, chiar înaintea virtuţiilor sale productive şi ştiinţifice"
Rezistenţa anticomunistã trebuia fie exterminatã, aceasta fiind soluţia preferatã în majoritatea cazurilor, fie ca aceşti opozanţi ai regimului sã fie transformaţi, reeducaţi în centre, schimbându-i în adevãraţi proletari. Maleabilitatea creierului uman a permis spãlarea acestuia, în condiţii de duratã şi de trudã minuţioasã, prin douã forme fundamentale: critica şi autocritica. Ruinarea psihicului uman avea ca urmare prãbuşirea valorilor şi supus unui proces care avea ca finalitate formarea unui om nou, proletar, supus condiţiei sale. Anihilarea personalitãţii era varful acestor centre de reeducare, care, prin variantele sale dure, ducea la cãderea principiilor omului vechi şi iniţierea sa într-o lume sclavagistã, investitã cu calitãţi distrugãtoare. va urma..



SABIN ALEXANDRU
 
                        Data înregistrãrii textului: 25.08.2014
                        Numãr accesãri / comentarii: 304 / 0
 
Texte recente
Nr Autor Domeniu Data text Titlu text A/C
1 bis POEZIE 18.02.2018 Ne-am jucat azi de-a uitarea 0/0
2 Mariami PROZA 18.02.2018 Waltz No.2 8/0
3 bluecherry POEZIE 17.02.2018 punct. 6/0
4 bluecherry POEZIE 17.02.2018 Cosmic, intraductibil 4/0
5 bluecherry POEZIE 17.02.2018 Creta 8/0
6 nuculus POEZIE 17.02.2018 Creta 7/0
7 Mariami POEZIE 17.02.2018 Semaforul 5/0
8 Aurel Conțu POEZIE 17.02.2018 Freamãt 6/0
9 braniste POEZIE 16.02.2018 *Republica de la Ploieşti* -pamflet 11/1
10 Aurel Conțu POEZIE 16.02.2018 Psalm 4/0
11 cotangenta POEZIE 15.02.2018 trimite-mi nişte veşti despre mine 8/0
12 Aurel Conțu POEZIE 15.02.2018 Polaritãţi 3/0
13 Mariami PROZA 14.02.2018 Nu mai plouã 18/0
14 Tiolia POEZIE 14.02.2018 uneori visez raiul 21/1
15 Oana Violeta POEZIE 14.02.2018 Moarte clinica 10/0
16 Tiolia POEZIE 14.02.2018 în lumea trecutã 14/0
17 Aurel Conțu POEZIE 14.02.2018 Cronici Shannara 8/0
18 Aurel Conțu PROZA 14.02.2018 Veni, vidi, vici! 7/0
19 bis POEZIE 13.02.2018 Sãrut cusut pe dimineţile mele 12/0
20 Aurel Conțu POEZIE 13.02.2018 Dolor in cubito 9/0
[ HOME ]
Comentarii recente
Nr Autor text Titlu text Comentator Text comentariu
1 braniste *Republica de la Ploieşti* -pamflet Mariami Îţi pasã, se...
2 Geanina Moldovanu Demonul mut Geanina Moldovanu Demonul meu poate fi unul al c...
3 Tiolia uneori visez raiul Mariami Ploaia curge cerul în ...
4 Mariami Parfumul bun se pãstreazã în sticle mici Mariami Prin aceastã postare, &...
5 Mariami Zmeul Mariami Pãrinţii, cu drago...
6 Mariami Caietul cu însemnãri 9 Mariami Caietele aratã cã...
7 Tiolia în lumea de azi elbi Lumea de azi nu-i decât ...
8 Eurus White Suflet dezbracat de stele Eurus White Putem fi ca in poezie, trebuie...
9 Geanina Moldovanu Demonul mut nuculus Un demon eretic care nu ne da ...
10 Mariami Zmeul nuculus Mi-e dor de tata cand citesc v...
11 Tiolia în lumea de azi nuculus lumea de azi e nebuna si tris...
12 Mariami Parfumul bun se pãstreazã în sticle mici Tiolia Mie, personal, un parfum bun, ...
13 ionut29 Propria romanţã Tiolia Acorduri de chitara in zile fr...
14 ionut29 Cel mai nostalgic somn Tiolia Pentru mine , ce somn odihnito...
15 nuculus Omul si Timpul Tiolia Omul raportat la timpul:trecut...
16 Mariami Caietul cu însemnãri 9 Tiolia Îngâmfarea, o sl&a...
17 Mariami Caietul cu însemnãri 8 Tiolia Complexitatea lumii în c...
18 Mariami Plouã Mariami Scrisul meu, Laryssa, reflect&...
19 cotangenta fuck you eternal day Laryssa A. Clark O perspectivã pesonal&a...
20 cotangenta dansez ca printr-o inimã de poet Laryssa A. Clark Sunt multe moduri de a interpr...
[ HOME ]
[ Click aici pentru a vedea un autor / text la întâmplare! ]
Cenaclul Literar Online
«Noduri şi Semne»
Editura InfoRapArt
EXPOZIŢIE DE CARTE
CORNELIU, Un strigat in desert, Eseuri, Ed. Fundatia Culturala Antares, Galati, 2009
ANTOLOGIE LITERARĂ
Arhiva de ANTOLOGII
FESTIVALUL ASPRA 2014
Biblioteca CENACLULUI
Cărţi publicate de membri
ACTIVITATE LITERARĂ
Arhivă IMAGINI
ATELIER LITERAR
Dicţionar de tehnici
Figuri de stil
Starea poeziei
Literatura fantastică
Curente literare
Reguli de ortografie
Ghid de exprimare
Contact
Istoria cenaclului
Membrii cenaclului
PUBLICÃ ŞI TU!
ONOMANTIA
MĂREŢIA OMULUI
MenStrict
Cel mai util cadou pentru iubita ta!
[ Free download]
Revista literara BOEMA
Editura InfoRapArt

OPINII
Opiniile sau punctele de vedere întâlnite aici aparţin celor care le-au exprimat.
POEZIE      PROZĂ      ESEU      TEATRU      UMOR      DIVERSE      BIBLIOTECĂ
Contact: webmaster@inforapart.ro              Copyright © 2002 - ANA & DAN